Follow Button
Dashboard Button
Back to top
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, October 20, 2013

New York Skin Solution Penipu!


crying, emo boy, sad moment, im fine, breakout, broke up, emo tumblr, sad tumblr


Nota Tersepit : Niat penulisan bukanlah untuk memburukkan sesiapa, hanya sekadar ingin berkongsi pengalaman yang dilalui sendiri oleh penulis buat tatapan insan² innocent yang mungkin akan melalui perkara yang sama jika tidak diberitahu.. 

 Harini time aku tengah scroll² timeline FB tetiba terjumpa satu cerita mengenai New York Skin Solutions yang kawan aku share. Then bila baca cerita dalam entry tu.. sob sobs.. tetiba kan... 
teringat pulak satu peristiwa tak best yang pernah aku lalui time pergi kat situ dulu² + cerita dalam entry yang di share tu 70% sama dengan apa yang berlaku kat aku..


new york skin solution promotion, nyss, nyss penipu,rawatan nyss

          Al kisahnya dulu muka aku ni memang banyak gile jerawat batu, konkrit & segala macam spesis jerawat yang ade kat atas muka bumi ni semuanya ade kat atas muka aku. Sedih sangat ok. Semua ni start bila aku reach puberty lepas PMR. Makin lama makin teruk. Time tu kan budak skolah lagi, so financially miskinlah aku ni.. Semuanya mengharapkan fulus parents + biasiswa.. Pendekkan cerita dah macam² produk aku try semuanya ke laut. Rawatan tradisional dari asap sampai ke lipas tanah semua aku dah buat, tapi maintain jenglot je muka aku ni. Masa tu New York Skin Solutions (NYSS) ni memang tengah meletop. Setiap 10 minit iklan dia keluar kat TV3, sabojelah & at that time ada satu program ni ape ntah tajuknye pengacaranya si Dynas & Arash kalau aku x silap. Masa tengok program ni lah aku terpengaruh untuk pergi ke NYSS ni sebab testimony yang ditunjukkan terbaik + orang yang dijemput dalam program tu pun student macam aku. Siap ade drama pendek lagi tunjukkan perempuan tu nangis dalam toilet, malu nak jumpa dengan member die sebab banyak jerawat.. plastik sangat. Di akhir program dia ade bagitau yang NYSS tengah buat promotion FREE TREATMENT + TRIAL SET untuk semua customer baru. Time tu mata aku dah bersinar-sinar (dalam kepala otak dah set esok nak pi)


new york skin solutions malaysia, nyss branch, cawangan new york skin solutions

          So esoknya aku pun pergilah kan. Segan giler actually coz aku x pernah masuk tempat² macam tu + time tu aku sorang je lelaki, keliling semuanya mak datin dan kak datin yang nampak macam berlagak tapi cantik haha. Aku pun pergilah kat kaunter cakap nak buat free treatment promotion pastu die suruh tunggu. Then ahmoi cantik pun panggil aku masuk untuk buat analisis kulit katanyer. Die pun sekolahkanlah aku jap pasal muka aku ni teruk ape jadah semua tu then tunjukkan testimony customer yang datang kat situ (x delah segempak macam dalam TV). Then aku ternampak testimony seorang lelaki yang kulit die agak teruk macam aku. Aku pun tanya berapa kos laki tu bayar untuk recover. Ahmoi tu cakap that guy dah buat lebih dari 10 kali treatment kos nyer nak dekat 10K.
(WTF man.. 10 hengget aku adalah)

           After buat analisis kulit tu aku pun cakaplah aku datang nak buat free treatment je, then die bisik dengan member die pastu tetibe ramai plak ahmoi datang kerumun aku ceritakan betapa perlunya aku buat treatment kat situ. Ciskek tol. Aku ni ade masalah x suke dengar perempuan membebel so aku iyakan ajelah. Treatment yang kononnya free tu rupanya kene bayar.. beratus ok! Aku tetibe plak bleh jadi pak turut & pergi buat treatment tu, dalam setengah jam jugaklah muke aku ni dikerjakan.

          Bila dah habis kepala aku agak tingtong sket sebab muka aku tengah sakitkan. Then proceed pergi kaunter time ni pengurus die dah ade kat depan get ready nak pujuk aku untuk beli produk muka pulak. Pastu aku cakaplah aku x nak sebab treatment tadi pun dah beratus. Then die pujuk cakap kalau x beli muka x baiklah, kene pakai satu set baru berhasil bla bla bla. Then die panggil semua staff die untuk sekolah kan aku balik. Kebabian apakah ini.. Pastu boleh plak die cakap "adik muka u tu teruk sangatlah, malulah sikit kalau orang semua tengok sama u" then ahmoi yang lain² semua jawab "YA LORHH" secara beramai-ramai! Time ni aku rasa down giler.. sedih sangat tau.. dah lah time tu muke aku double teruk lepas buat treatment tu. Pujuk punya pujuk akhirnya aku pun belilah skali set produk NYSS tu.. demmm

nyss facial set, set muka new york skin solutions
Beli produk NYSS yang beg color biru tu baru dapat free trial set yang beg kecil tu.. nampak x permainannya

          Perlu diingatkan time ni aku belasan tahun lagi, noob & x matang, kalau sekarang dah je aku sekolahkan diorang tu semua balik sebelum berambus keluar tanpa membayar sesen haram pun. Ok sambung citer tadi, then time nak bayar tu aku bagitau duit aku dalam dompet tak sampai seratus. Pengurus yang muka bajet ayu tadi terus jadi ketat, dah macam setan betina citer power rangers plak aku tengok. Pastu die startlah tanya aku ade kad bank ke x, credit card? guna akaun ape bla bla bla...


power rangers movies, evil power rangers

          Aku pun tanyalah berapa ratus actually total treatment & produk tu semua, dia kata RM500++.. WTF! *__* Pastu aku bagi je kad bank aku sebab malas nak panjangkan citer + meluat tengok muka diorang. Happy je pengurus tu swipekan kad aku, siot tol. Ikutkan nak je aku swipekan kad tu balik kat muka die kasi calar-balar lol. Bila dah settle payment muka pengurus & staff tu semua ceria balik. Time tu muka aku pulak yang ketat sebab dah pokai haha. Semenjak hari tu almost every month (in fact sampai sekarang) aku dapat call dari NYSS untuk buat appointment tapi aku x layan sebab dah serik. Pisang x kan berbuah dua kali ok! Diorg siap call guna no yg berlainan, nak kasi aku x dapat detect lah tu, nakharom tol! Nyesal den pi bagi no tepon kat malaun tu sume. Btw, produk yang aku beli kat NYSS tu aku pakai beberapa kali je sebab x berkesan sebelum dengan selambanya aku campakkan keluar melalui tingkap bilik asrama.

          Nasihat aku kepada adik² di luar sana yang mengalami masalah yang sama, tak payahlah terpengaruh & pergi tempat² rawatan muka mengarut macam kat atas ni. Diorg ni claim nak bantu atasi masalah kulit tapi hakikatnya bantu memufliskan pelanggan adalah. It's up to you actually, kalau korang tu memang banyak duit sesuailah kot pergi tempat macam ni. Buat beberapa kali treatment, habis riban², hasil x nampak 
then feeling Paris Hilton.



          Untuk bagi gambaran masalah jerawat aku masa dulu kat korang, aku tepekkan pic kat atas ni. Jangan ade yang muntah pulak. Pic innocent ni diambil menggunakan kamera handset touchscreen pertama aku, Nokia Express music (handset tu dah jahanam masuk dalam mesin basuh). Time ni muka aku dah 50% baik ok.. So imagine jelah my face yang sebelumnya... fengsan..

InsyaAllah kalau ada masa aku akan buat entry My Severe Acne Story untuk kongsikan kat korang dengan lebih detail lagi amende yang aku duk makan watsoeva untuk overcome masalah jerawat aku yang teruk giler ni and transforming myself from 0 to Hero.. So stay tunee! XD


Kat bawah ni merupakan cerita seorang blogger yang kawan aku sharekan kat FB : 

          Nak story sket pengalaman temankan my younger sis pegi New York Skincare Solution (NYSS). My lil sis, Nurul gatal tangan sms ke NYSS for free facial trial and free travel kit. So one of NYSS's staff called her and after some chit chatting and after Nurul confirmed with her that there will be no hidden charges or she doesn't have to sign up with any of the packages, that fella sets an appointment for her last friday at NYSS Mid Valley Megamall.

          So here goes, when we arrived there around 1 pm, her name wasn't in the appointment list. So that's fine with us as it was a free facial. Owh... lupa nak bagitau, masa tgh tunggu nak fill up forms tu Nurul bagitau yang dia tu student. We realized that staff dkt situ semua buat muka tak puas hati bila dengar she is a student. Berbalik pada cerita tadi. After she fill up the forms and so on and after we were given some explanation which I can assure you semua tu tipu belaka, the FREE FACIAL treatment started. I thought kalau service dia bagus, I myself pun nak sign up for the treatment. Maklumla NYSS kan masuk paper, tv commercials and so on...

          As I were waiting for her to finish, aku tengok, bagus la everybody yang dtg for free treatment semua sign up for the package. Aku pun macam kagum, mesti bagus treatment and service dia. Lepas kagum² tu dan lepas jln² kat dlm MV, Nurul pun call bagitau dah siap treatment. So aku pun pegi la. Dia cakap best jugakla facial sebab dia pun mmg x penah buat facial, so pada dia dah best gile la. Sementara tunggu turn utk discan balik muka dia tu, aku bisik² la kat Nurul, gile la semua consultant dia bila keluar je dari dari consultation room mesti bwk keluar duit at leats pun RM 50. Yang kitorg ni takde plan pun nak amek package apa² coz kitorg bwk RM 50 je that day. Bila sampai turn kitorg je dia pun scan muka adik aku balik which I know semua tu tipu gak. Bagi penerangan apa ke jadah semua dan bagitau harga package dia which RM 280 per session! My sister needs 20 sessions to make her face looks beautiful.... Wahhhhh... cuba you guys darabkan RM 280 dgn 20 session. Lepas tu ckpla yg mereka akan bagi mask free which cost RM 90, ultrasound free worth RM 50 and so on sampai ckp 1 treatment sebenarnya berharga RM 500! Tapi kalau sign up sekarang RM 280 je. Padahal benda² yg dia ckp tu dah masuk dalam RM 280 tu je.

RM 280 x 20 = RM 5 600

Dia minta half for the deposit :

RM 5 600 / 2 = RM 2 800

Kitorg ckp la too expensive lagipun Nurul student lagi. So let her discuss with our mum first before we sign up. Consultant tu pun bagi lagi satu package for 10 sessions.

RM 280 x 10 = RM 2 800

Deposit half of it :

RM 2 800 / 2 = RM 1 400

Kitorg still refuse to sign up. Sebab kitorg takde duit masa tu! Dia pun panggil la sorang lagi consultant, she introduced herself as CARMEN. Dia pok pek pok pek dgn kitorg. Aku pun dah rasa tak selesa coz tgh marah sgt. Aku takut la bleeding sebab dulu penah sekali aku marah org sampai kuar darah. All I care now is to get out of there. Sebab aku betul² tak puas hati dgn service yang PAKSA - PAKSA org ni. Carmen tu bagi pakej utk 5 session pulak.

RM 280 x 5 = RM 1 400

Deposit half :

RM 1 400 / 2 = RM 700

Kitorg refuse lagi. I stressed out to them let Nurul discuss with our mum first! And then diorg ckp dkt sini ada rules & regulations. Semua customer who come for free trial MUST sign up for their package! Nurul cakap, your consultant tak cakap pun masa telefon because she already asked about that! Aku lagi angin bila dengar. Aku cakap kitorg x nak sign up apa² pun. Then CARMEN tu keluar, masuk sorang lagi. Tak reti nak introduce diri sendiri terus attack my sis and I. She said something like this,

"Siapa yang buat facial tadi? You?" she pointed at me. Aku geleng and pointed to Nurul. She said "You?" Nurul angguk. "Then I will talk to you only. I won't talk to you. You can keep quiet" sambil tangan dia suruh aku diam. Kurang ajar punya org. Dia pok pek pok pek to my sis and reduce the package to 3 session dengan home product which kitorg tau yg dia akan suruh tambah lagi session and pay another price for the product sooner or later. Talking about tactics...

RM 280 x 3 = RM 840

Half of it :

RM 840 / 2 = RM 420

Kitorg still refuse sebab kitorg memang TAK NAK! Plus TAK ADA DUIT! My sis cakap kalau bayar monthly maybe dia mampu but with the unreasonable price memang dia tau dia tak mampu. Sekali treatment pun tak mampu. Elaun dia belajar RM 600 sebulan sebab dia nursing student, buku² lagi and ada few lagi yuran² nak kena bayar end of this month lagi. She explained to them. And then boleh minah tu cakap, "You pakai akaun apa?" "Maybank" Nurul answered. "Then kita boleh deduct from your account for deposit". Nurul cakap dalam akaun dia ada RM 50 je. Minah Cina tu ckp "You bayar RM 50 dulu la. Lepas tu you discuss dgn mama you, bayar balance la. You cakap dgn I you ingat your mama akan bagi you buat treatment ka dgn harga mcm ni. I guarantee la your mom takkan bagi". Celaka.

Ini boleh mendatangkan marah. RM 50 adik aku tu pun dia nak kebas.

Aku cakap "kitorg tak minat nak ambil package you. Plus kalau I ada duit skrg ni pun. I won't pay for her here. I rather pay for her at DermaGenesis or Klinik Ayu Jelita. I have experiance pergi buat face and body treatment. You name it. TCA, Pixel, MDB, Lipo semua I pernah try before I got married".

"Parent you bayar ke abg you yg bayar? Kalau pernah buat kenapa muka you tak cantik? Kenapa badan you gemuk?" she said.

Aku balas balik "This is because I'm pregnant!".

Dgn sinisnya dia cakap "You pregnant before you kawin?".

Aku balas "Don't be ridiculous. Of course I'm married. I gemuk because I'm pregnant. I look like this because I'm pregnant. I've got pimples because of my hormones. Everything I buat before I got married. For the wedding. I pergi 2 tempat tu, consultant sana beri masa utk discuss with parent and to think about it. And guess what my parent agreed. So I don't think my parent are so typical about this. Plus the price lebih reasonable and result guaranteed. Dengan you setakat facial treatment, sampai RM 50 pun nak kebas".

Masa tu aku dah pegang perut coz it hurts a little bit. Minah cina tu tanya lagi "You pegi mana?". " DermaGenesis and Ayu Jelita" I replied. Dia tak mau mengalah jugak "Then why don't you bring her there?" " I will. I like the service + the treatment. Kat sana takde PAKSA - PAKSA punye service. Affordable". Dia senyap. "Okay la, you balik discuss with your mama. Esok you datang bawa your mama. I bagi your mama free facial. Tapi your mom je. Your sister tak boleh" she pointed at me again!

"Okay" my sis replied walaupun dalam hati dah berjanji takkan jejakkan kaki kat dalam New York Skin Solution tu lagi. Dengan penuh sakit hati aku berkata dalam hati "I wouldn't recommend you to my friends. Your service sucks!" Kitorg keluar dari premis dia dgn tangan kosong. Mana ada dapat free travel kit tu. Penipu! Walaupun kitorg tau, kitorg MESTI kena kutuk dengan diorg. We don't care. At least kitorg boleh sebarkan kat org lain mcm mana diorg ni menipu pelanggan.

Story Credit to : eddida.blogspot.com ]

>> UPDATE: Slimming Sanctuary Penipu! <<


P/s : Lama giler x update blogkan, so entry pun panjang kemainlah haha. Btw this weekend is my Graduation Day, can't wait to see all my friends teheee XD

221 comments:

  1. Saya ada pengalaman sama, in fact baru 6 minggu yg lepas..... melayang rm50...... pasal kata nak bayar pendahuluan..... Memang susah nak refuse tapi kena bertahan jugaklah.... so skrg ni saya gembira bagi rm50 daripada hbs 500 lbh.... travel kit tu mcm tak ada apa sgt..... awak pki bagi kurangkan jerawat ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. i pun da ltk deposit rm200 sbb consultant tu pandai pujuk i . i plak hati lembut . nir rasa cm nak mintak deposit balik .

      Delete
  2. isyh3 . teruk betol NYSS ni . :(

    ReplyDelete
  3. Begitulah style orang berniaga....mula2 dia mintak puluh2 ringgit dulu... lepas tu ratus2... lepastu jadi ribu2... kalau x nak byr tak boleh...sbb dah terlanjur buat tempat mereka....

    kenapa tak pergi kat farmasi je? ramai doktor2 kulit yang bagus2....nasib baiklah x kena mcm nie

    Tasha Shilla Nafikan Dakwaan Bedah Hidung, Payudara Di Bali
    http://syokbah.com/tasha-shilla-nafikan-dakwaan-bedah-hidung-payudara-di-bali/


    ReplyDelete
  4. macam tak percaya FD baca sampai habis. HAHA! oh ya, dulu pun FD hampir tertipu. nasib baik tanya parents dulu. parents sendiri kata benda ni tipu je. masa call yelah cakap free bagai, bila kat sana kang dia kata kena bayar itu ini. defak! *sori, emo pulak*
    bagus lah share entri ni. suka suka! :D

    ReplyDelete
  5. Ryuzaki Matsuyama Nanti saya ceritakan dalam entry yang akan datang yer.. yang penting x semahal NYSS & dijamin keberkesanannya.. Stay tune :)

    Monyet Rimau farmasi saya ada try jugak tapi x berkesan, so ended up saya buat research sendiri & asking my friends from USA about the medication sebelum jumpa Dr. pakar..

    Dianaa Bak kata org kg saya pun, sharing is caring weee XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepada tuan blog ni rerajin kanlah diri kau tu mengreply komen² pengikut blog ko yg pelbagai ragam dan warna kulit ni.. pe dah ni x.. aku pulak yang merajinkan diri mengreply komen² kat sini muahaha.. lai² kpd anak dara yg nak kene ngorat light² bleh komen kat page abg ye tapi make surelah diri tu comel mcm neelofa sebelum nak tegur ye kihkih

      Delete
    2. Aku dr pulau Tioman turun kL nk g NYskin care nasib baik xke sana lg hehehe akhirnya jumpe gak klinik Nathan skin care d bangsar huhu. Pada mamber2 nk bercuti d pulau Tioman or need info boleh add d fb sy ok!!!

      Delete
  6. wah akhirnya update gak..Hohoho.Dato jumpa this weekend . Hehhee..Hari konvo .. Lama x jumpa ko.. :D

    ReplyDelete
  7. Masalah sama dengan aku. Tapi nasib baik waktu aku pergi untuk free treatment tu, dia tak suruh bayar terus. Dia just cerita bagai-bagai, lepas tu buat treatment. Dah habis, aku dengan senang hati kata, tak nak teruskan. diorang frust gila. Lepas tu call bnyak kali. Tapi tak layan dah. Mahal.

    ReplyDelete
  8. mak aih...sama macam yun nam jugak la nampak gayanya..

    ReplyDelete
  9. Yeah, giving free facial is actually "cheating". I also don't believe in facial unless someone has really the money. Seeing dermatologist is more affordable than going for facial which only care about Squeezing money from potential customer. I wonder what are you using too?
    http://beautyfaceskin123.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. kawan saye kate mahal nak buat treatment dekat NYSS ni.. untuk orang yang berduit je bole.. so thanks for this reviews ,.. saye xle nnty tertipu ..thank you very much for your experience

    ReplyDelete
  11. adoiyaiiii aku plak yang sakit ati baca

    ReplyDelete
  12. Perggghhh.. naseb tak pergi... thx for da info...

    ReplyDelete
  13. baca dari atas sampai bawah. btw tahniah 4 ur graduation day. enjoy!

    ReplyDelete
  14. Very Good Entry! * thumbs up *
    Hubby saya pun pernah kene tipu, taktik lebih kurang macam nilah tapi kat Yun Nam. Konklusinya.. New York Skin Solution + Yun Nam Hair Care & yang sewaktu dengannya menggunakan iklan dan media untuk promote service menipu diorang tu dgn ckp ade promotionlah.. free itu.. free ini tapi hakikatnya habuk pun x de! Memang dah lama boikot syarikat diaorang ni huhu
    * rasa nak emo je sepanjang baca entry ni haha *

    ReplyDelete
  15. London Weight Management & Mayfair pun penipu besar!
    modus operandi lebih kurang je macam kat atas ni, beware.

    ReplyDelete
  16. Waahhh boleh kena sue NYSS niii. Ni baru babengg namanya!! Eishh, kita pulak yang geram! Hahahaha. Cis. Thank God Im not that kind of people yang suka benda ni. Pfts. Ive a friend yg pergi SlimWorld. Mula2 effect mmg ada but slowly the products eat her. Nasib baik dia stop, kalau tak. Eishhhh.

    ReplyDelete
  17. Gilaaa.. d tv ckp percuma untuk sesi pengenalan.. hohohoh...

    ReplyDelete
  18. thanks sangat.... baru ingat nk pergi...

    ReplyDelete
  19. Tergerak gk nk wt entry psl ni,cerita hmpir sama tp bkn NYSS.sy hbis 4k di keepslim buat facial treatment ..

    ReplyDelete
  20. assalamualaikum..come visit my blog..terima kasih http://www.zazapinkygurl.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. duit punya pasal... sanggup sungguh buat kerja tak berfaedah....

    ReplyDelete
  22. berhati-hatilah dgn setiap produk yg ingin dicuba...gua pun punya masalah kulit berminyak, tapi bila terasa muka berminyak gua toreh dengan pembaris atau benda lurus yg keras supaya minyak keluar. mmg berkesan tapi tiada penyudahan huhuhu

    ReplyDelete
  23. takutnya - akak pun dpt call dari mereka berkali222 tp akak xpegi banyak kali fikir ---- selamat - berhati222 lah kte semua

    ReplyDelete
  24. Tqvm...bermanfaat. Saya pernah tertipu dan isukan ke pejabat tribunal. Produk lain la...bukan kecantikan pun..kedapuran.. he he..Alhamdulilllah, selamat 5k. Pulang balik barang, dapat balik duit setelah ditolong oleh Tribunal Pengguna. Moralnya...jangan mudah terpedaya. Tiada yang percuma dengan mudah. Semua tu taktik....pengaruh minda bawah sedar...



    ReplyDelete
  25. dh penah kene punn. cite lebih kurg same je.. die memang suke trick nk tarik customer mcm tu. mmg xnk ksi lepas sampai kte kasi duit plg koman pn 50 hinggit even ckp free treatment. lepas tu akn slalu kol kte ingtkn untk buat treatment lg. yun nam pn sama. pergi skali dua. dua2 tu nk kikis duit org. tak reti agaknye bile org dh kate tak nak tu. haihh

    ReplyDelete
  26. yelah...dorang ni kadang2 menipu je lebih...wat pengajaran yg lain jgn terpedaye

    ReplyDelete
  27. uishh teruk jugak muka time tu. nasib sekarang dah ok. btw khai datang sini :D

    ReplyDelete
  28. bru recommend nk anta my future wife to that place, tapi lps bce cte ni, insaf kjp..
    tq for da info

    ReplyDelete
  29. thanks for the story. my friend pon ade ckp NYSS ni tak bagus. Servisenya tahap cikai

    ReplyDelete
  30. Wahh..bahaya ni. Konsep meniaga tak betul. Bagus perkongsian ni. Supaya org2 lain pun jaga2 juga jgn smp terkena.

    ReplyDelete
  31. Kalau u ada kulit bermasalah boleh try my product, SPINOSA. We use natural ingredients. yg paling best ada stem argan yg kami import dr Morocco. Btw nice entry! =) Rajin2 la visit blog sy -> wallawaniey.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Nice info :)

    So before nak try product..searching dulu tentang product tu ^^, if takde komplen, maybe okay :D

    ReplyDelete
  33. hamboii camtu skali ek..ape2 pun msti akan ade caj tersembunyi..ciss

    ReplyDelete
  34. http://faceblogisra.blogspot.com/2013/10/simplysiti-white-detox.html

    ReplyDelete
  35. kalo dah macam tu punya layanan ditambah pula kos yang mahal tapi tak berkesan memang takkan pergilah..

    ReplyDelete
  36. ouh gitu kisahnye..t.kaseh follow me..kulit mag sensitif..sblom gune produk uji dlu tahap sensitivitinye..

    ReplyDelete
  37. Yaeh..thanks for the info guys..i pon pena pegi treatment tpi dkt 101 Hair Care..they force us to pay for their package.. I rse much better treat gne tradisional things saje lgi bkesan..

    ReplyDelete
  38. sama macam pengalaman saya kat satu spa ni..konon free treatment..tp xpe pengalaman.

    ReplyDelete
  39. sangat biadap oh kalau service mcm tu.. geram nyerrrr.

    ReplyDelete
  40. kalo saya pakai safi balqis .harganya tak mahal.baik untuk kulit.
    sangat membahayakan kalau spa gak sehat..

    ReplyDelete
  41. hemm.. teman pun pernah terkena gak.. kata FREE tapi sebenonya kena bayo.. sib baik RM50 je masa tu.. tension.. rawatan pun mcm hape2 ntah.. semua ni sebab tepedaya dengan iklan percuma tu lah

    ReplyDelete
  42. Mencari uang dg menghalalkan semua cara..
    Beh.. Sungguh terlalau :v

    ReplyDelete
  43. Assalammualaikum... ya Allah. begitu biadapnye... xpe, apap pun, biar dia dengan bala2 dia kena ngn bisboss sbb layan cust macam tu...

    ReplyDelete
  44. wah.. jadi harus berhati-hati nih.,.,

    kunjungan balik, simplenews05.blogspot.com

    ReplyDelete
  45. sama r cam Yu Nam Haircare...kih3~~~ serik gile aku pergi...hahaha

    http://eha90.blogspot.com

    ReplyDelete
  46. kunjungan balik gan....maaf baru sempet blogwalking...makasih udah partisipasi di blog ane....di http://mangdeni-diajar.blogspot.com

    ReplyDelete
  47. Hai, siap follow. Panjang giler entry nih. Anyway, akak sepupu kite pon penah gak buat mende ni. nak kawin punya pasal, dia lagi siap fly2 ke KL lagi sbb tempat kitaorg x naik lg NYSS nih time tu. Perghhh habis banyak jgk. Last2 berhenti tgh jalan, muka dia kemudian elok sendiri. Mungkin sbb dah halfway treated kan? Pakai apa lepas tu tak pulak akak nih tya dia.

    ReplyDelete
  48. isshhh. jahat la dorang ni. saya share link entry dalam post saya k.

    ReplyDelete
  49. another share tentang cara nk hilangkan jerawat

    http://msprple.blogspot.com/2013/09/jerawat.html

    ReplyDelete
  50. Assalamualaikum.
    biasalah tu kan produk pemes mcm tummg mahal. that's why saya xpnh try. try produk murah2 ja. huhu. xpun guna cara tradisional. letak bedak sejuk + limau nipis, sng. huhu

    btw, saya sedang mencari sponsor untuk GA saya. berminat? sila pm or komen di entry ini. TQ :)

    http://contest-sanasini.blogspot.in/2013/10/mencari-sponser-bakal-giveaway-pilih.html

    ReplyDelete
  51. mampir gan, ditunggu folbacknya di www.wartavaren.com ane udah follow blognya agan

    ReplyDelete
  52. banyak kali dah dgr psl new york ni.. hmm sebenarnya yang sespesies ngan dia macam yun nam ke pun sama.. kalau nak ok kan kulit better jumpe terus doktor pakar kulit dapat ubat yg sesuai :)

    ReplyDelete
  53. :) ..... tlg promote blog mya skali ngan produk mya :)

    http://sigadispink.blogspot.com

    thanks

    ReplyDelete
  54. Thanks bagitahu baru jer niat nak pergi NYSS tu.Bila dah baca nie malas lah..but kalau nak kurangkan jerawat tu ada cara dia.Nenek saya cakap guna kayu manis jer.Kayu manis tu basahkan then gosok dekat batu lesung then ambik air kayu manis yang warna coklat dekat batu lesung tu.That's all..tapi hasil dia lambat lah sikit..kene sabar lah sikit

    ReplyDelete
  55. wahhhh memang menipu and teruk sgt. menyampah !!!

    ReplyDelete
  56. memang kalau kita ingin memiliki kulit yang baik dan bersih, kita harus memilih produk perawatan kulit yang terbaik dan terkemuka. jangan sembarangan.
    trima kasih admin infonya bermanfaat ...

    ReplyDelete
  57. wih... hati2 bro... sekarang banyak penipun...

    ReplyDelete
  58. biasanya memang indah khabar dari rupa. sobs

    ReplyDelete
  59. At no hidden cost ??? mencarut semua tu. Confirm ADA.

    ReplyDelete
  60. huhuhu .. ney yang dikatakan don't judge a book by its cover .. hehehe .. muka awk dah elok tu , pakai apee lak ??? hehe , share2 laaaa ~ hihi .. :)

    ReplyDelete
  61. thank for da info..mmg tak akn pergi lah kalau mcm nih..

    ReplyDelete
  62. satu kisah yang menarik...semoga ia memberi panduan kepada mereka yang nak try NYS nie..its good bo sbb sharing benda2 macam nie...aku pun baru 1st time dengar..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  63. aku dah banyak kali dengar pasal benda nih tapi selom nih yang aku dengar yun nam haircare, pak cik aku pon kena camtu ngan yun nam haircare masalah rambut gugur, bkn dia bagi solution lagi terok ade r, abes botak satu kepala maaa

    ReplyDelete
  64. Saya pn dh kna dgm london weight tu. Ckp dlm paper kosmo free.. bla g wat rwtan kna pksa jd membe, hangus 500 utk jd membe.x ckup duit cash minta kad atm plak. Trpksa jga byr.Mmg babeng tol..skali tu je pegi.dh la masa wat rawatan bg pkai panties dgn top pkai buang ja.dah 98% bogel.malu jgn ckp la.pas2 kol x henti suh dtg continue sesi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 98% bogel.. wah kes berat tu nak2 kalau pekerja lelaki yg buat hahaha

      Delete
    2. Korang boleh try cari d google search clinic Skin care,salah satu clinic yg aku dah jumpe clinic Nathan skin care hmmm selamat mencuba...SESIAPA YG BERMINAT KE PULAU TIOMAN DIVING or SNORKLING BOLEH add d fb aku k byaii

      Delete
  65. memang mahal... berbeza sangat dengan tempat saya selalu wt facial...
    baru ingat nak try p situ... thanks atas perkongsian... :)

    ReplyDelete
  66. done follow here. ada juga tgk2 blog ni dlu dan follow juga

    ReplyDelete
  67. wah banyak nya yang komen, bagus dah. blog sederhana pengunjungnya banyak . bagus bagus. komen balik ya... bahasa anda bhs malay, dari indonesia sob. salam sahabat aja...

    ReplyDelete
  68. nice info brother.. btw mungkin bahannya gak cocok sama kulit kliennya. soalnya tingkat sensitif kulit seseorang berbeda2.. kalo saranku sih, pake cara alami aja gan .. semua hal yg instan pasti memiliki resiko yg besar :D

    ReplyDelete
  69. Bila baca cerita awak teringat one of m friends pun mengalami perkara yg sama.Kadang2 diorang ni promote je lebih tapi hampeh

    ReplyDelete
  70. teruk betul mereka sangat menipu ..

    tentang thor tu kalau tengok avenger pon dah faham

    ReplyDelete
  71. follow done. thanx sgt. x sangka ny skin solutions mcm ni perangai :(

    ReplyDelete
  72. info yang berguna.....kalo EA jumpa terus lari jauh2..wakakaka..

    ReplyDelete
  73. pergh nasib baik gua pesyen xpakai ubat2 ni...

    ReplyDelete
  74. Akak de pengalaman yg sme jugak..lpas free traetment kononnye trus diorg mtk deposit rm500 pastu suh truskan treatment dgn diorg..siap pkse suh byr..free trial set tuh lgsg x dpt..memg penipu..

    ReplyDelete
  75. nice info bro....tetap semangat....
    :)

    ReplyDelete
  76. Memang tak caya sangat pun dgn nyss tu.mahal yang amat sangat pylak tu

    ReplyDelete
  77. Terima kasih infonya. Sukses ya :) hahaha

    ReplyDelete
  78. tak pernah lagi pergi tempat treatment macam ni . thanks for the info :)

    ReplyDelete
  79. takde taktik lain lagi ke nak buat? main paksa2 orang pulak... memang patut sebarkan je nih..
    biar orang lain tahu, biar diorang tak berani lagi guna taktik kotor macam ni lagi...

    ReplyDelete
  80. saya ni pun victim of new york skin solution. saya rasa lebih baik kita report kat tribunal utk tuntutan.

    ReplyDelete
  81. thnk infonya gan..
    sangat membantu

    ReplyDelete
  82. LWM pown same je...abis seribu gak la...tp turun 1kg je...sedih..cmne bley termkn ayat manis dowang....siap janji nk msok tv bagai...tu semue dusta...hehe...xphm mcm mane cite keburukkan dowang bnyk tersebar...tp still dowang dpt survive...BTW da follow !! Thank u jgak! www.withlovekisses.blogspot.com

    ReplyDelete
  83. Wah sangat menakutkan... hati-hati untuk yang selanjutnya, terimakasih informasinya, saya tunggu kunjungan baliknya.

    ReplyDelete
  84. haha..
    same goes to me..
    pernah jugak nak try NYSS tu sbb iklan..
    tapi berjaya tahan nafsu..lalala~

    ReplyDelete
  85. Wey, kawan aku dia ada skin prob macam ni jugak dulu, setahun dia makan vege je, terus muka dia okay.
    Dia tu lelaki. Haha. Try la tengok kot2 menjadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi mya baru keluar gua ke sesat sini haha.. makan pepokok setahun.. memang x lah wei xp

      Delete
  86. hm? seriesly? but done follow you :)

    ReplyDelete
  87. ini tak tahu cerita keberapa dah dengar pasal benda ni.. pandai dia kan..

    ReplyDelete
  88. mcm2 teknik tuk dptkn duit pelanggan.... ehem....

    ReplyDelete
  89. Hm.. dah agak dah.. baru nk try NYSS nih..
    Jom BW ;)

    ReplyDelete
  90. my mom pun pernah kene dengan london weight management..
    diorang memang kurang ajar giler..
    nasib dapat lepas..

    ReplyDelete
  91. new york, london, yun nam ni memang satu geng tipu orang

    ReplyDelete
  92. memang kurang ajar cara dorang nak dapatkan duit...apesal takde apa2 tindakan ye daripada penguatkuasa...yun nam, london dan new york ni makan duit orang je tahu...iklan selalu pula tu muncul kat TV...

    ReplyDelete
  93. Diorang buat iklan, diorang bayar. Tak boleh nk kata apalah because it's their money.
    Kita jelah kena elakkan pergi sana. Post y bermanfaat. Mohon share :)

    ReplyDelete
  94. adik saya pernah gak plan nak buat rawatan kat sini....memang x la saya nak bagi kan bila jadi macam ni....huhu

    ReplyDelete
  95. kalau bab masalah jerawat...gerun...xberani nak pakai apa2 dah..hukhuk..

    ReplyDelete
  96. waduh bahaya juga gara gara jerawat yahahahaha :D
    mampir balik ke blog ku temen temen di http://kavie-design.blogspot.com/ :)

    ReplyDelete
  97. saya pernah dengan produk ni
    kalo masalah jerawat lebih baik datang ke dokter kulit, biarkan dokter yg menangani
    jangan langsung pakai kosmetik yang belum jelas kualitas'a :D

    ReplyDelete
  98. mantab nih post..
    komentarnya banyak banget..

    ReplyDelete
  99. Hmmm... Awak lebih kurang macam saya...dah macam2 produk dah try, dari yang tradisionla, moden..ubat2 dr doktor ape la semua tu mmg tak berkesan langsung kat muka...makin truk adelah... tapi benda yang tak sama pula saya mmg dari dulu tak percayakan newyork skin solution tu...sbb sy tau kalau kita try free treatment tu, ia akan lagi memburukkan muka kita.. sebab rawatan2 muka macam tu kena rajin pergi and apa yg penting kena ada DUIT.. kalau tak jangan harap la...and satu lagi...muka kita berjerawat disebabkan usus kita x sihat, means that kotor la...thats why jerawat naik..so guna berapa bnyk produk yg canggih2 pun kalau usus atau dalaman x bersih takde gunanya juga :) tapi nice to see your face dah bersih..saya masih tengah on the way lagi... hahahaha...nasiblah produk yg sy minum tu memang bnyk membantu saya...so tu la nape sy memilih untuk bersihkan dalaman saya terlebih dahulu sebelum nak mencantikkan luaran saya... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. true, usus dalaman mmg kene bersih but in some cases.. gene & other factors also can contribute to severe acne too, btw thanks for sharing your own experience Aliya.. really appreciate it, hope u'll overcome ur acne problems soon.. :)

      Delete
  100. pergh! yg membaca ni pun boleh menyirap la... nasib baik la sedar diri mmg xde duit.. so, mampu jeling je kat premis NYSS... huhu..

    ReplyDelete
  101. Guna bamboo soap da memadai...abg saya army teros mcm model..hehe...
    Keajaib@n BAMBOO SOAP http://whyvenusmarscollide.blogspot.com/2013/11/bila-my-brother-guna-bamboo-soap.html

    ReplyDelete
  102. sape tak kenal NYSS. Sama je dgn LWM & YN. Setahun dia kol saya duk pujuk. Nyesal plak bg no hp

    ReplyDelete
  103. biasela..tempat2 macam tu memang ada kos tersembunyi...time promotion xbagitau,dah sampai kedai cakap itu ini.....

    btw, sy dah follow awk :)

    thanks follow http://backpackersgallery.blogspot.com/ :)

    kalau sudi jemputla datang http://cikyuz87.blogspot.com/
    http://amandabeautyhouse.blogspot.com/

    open house :)

    ReplyDelete
  104. hm.. salun rambut pun ada yg camtu. dah cuci, blow suma mula la tazkirah psl rambut tak sihat lah. itu lah. hadoih..

    ReplyDelete
  105. hahaha...gugih membaca both sad story. mmg suck laaa diorg ni. mcm2 dah dengor, mmg sama dan serupa. haishhhh.....new york sgttttt tau!

    so, tak sabar plak nak baca next n3 from 0 to hir0 kiror0

    ReplyDelete
  106. Serious sakit hati dengan diorang, dulu ada member nak pergi free treatment ni, tapi kena bagi 2 lagi no kawan. so, bila dah bagi no iday, hari2 dok call, dah cakap xnak pergi, xpaham2.menyampah pon ada, last2 maki bagi paham baru dia stop. tak suka betul paksa2 ni

    ReplyDelete
  107. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  108. Assalammualaikum dan Hai. Saya pemenang daripada "6th Giveaway by Alyaa Najlaa" ingin claim hadiah. Terima kasih sudi sponsor ^^ Maklumat saya dah kasi kat email awak :)

    ReplyDelete
  109. lain kali hati2 sob...
    jgn terbujuk rayuan iklan...

    ReplyDelete
  110. lain kali ati2 sob, jgn lgsung percaya iklan...
    berkunjung, follow balik....

    ReplyDelete
  111. skrg ni macam2 modus operandi yang diorang guna utk tipu pelanggan...

    Do visit my blog http://suppliment2you.blogspot.com/ :)

    ReplyDelete
  112. ish ish..memang xterfikir pon nak pegi sana..

    ReplyDelete
  113. Salam.. Singgah sini dari Simple Holiday Giveaway by SN.. Previously followed here.. So, add google plus jelah ye.. =) Btw, memang kurang percaya dengan New York Skin Solutions ni.. Kalau betul okay, takdela dorang desperate sangat nak dapatkan customer sampai balik2 promosi rawatan percuma kat tv tak sudah2.. Nampak sangat takde orang nak gi wat rawatan dengan dorang.. Huhu..
    http://miezashaklee.blogspot.com

    ReplyDelete
  114. ina dulu pun macam kak.. teruk lebih kurang je... :) banyak dah ina try produk last2 ina try safi dan hampir 5 thu la ina pakai. ok la jugak... tapi bila dah kerja ni, ina pakai nano white plak.. hehhehe muka dh kurang berminyak.. :)

    ReplyDelete
  115. gilakkk..paksa2 orang bagai. hoi..kalau saya la, dah lama kena lempang biar berjerawat semua muka consultant dorang tu. haha. ala, tengok citer belaian jiwa yang dihoskan oleh linda onn tu pun dah tau tipu tahap dewa.

    ReplyDelete
  116. Memang kejam benar laa tu. Hoho. Jom try Shaklee product dari saya.

    www.facebook.com/misziqSite.

    ReplyDelete
  117. sejauh ini alhamdulillah saya msih aman sama produk begitua.. :)

    thanks yah uda mampir... blognya ta follback.. ^^

    ReplyDelete
  118. parah bener nih produknya,bukannya menguntungkan malah merugikan orang lain...

    ReplyDelete
  119. Ok dahhh..

    http://wadi-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  120. isk mmg x patot kan diaorg buat mcm tu.. saya pon pernah kena kt natural beauty..cara pon sama mcm ni

    http://ogyrozyani.blogspot.com

    ReplyDelete
  121. Thanx 4 sharing that , lpas exam ingatkan nak gi situ .
    But bile da baca ni , theb i knew the truth .
    Thanx once again , done followed u . =)

    ReplyDelete
  122. nice blog..
    happy blogging :)

    http://www.dwikysblogdownloads.com/

    ReplyDelete
  123. bener tuh yang kyk bgian mah gk usah di ikutin malah gk cocok ama kulit....

    ReplyDelete
  124. patut buat aduan je terus kat tribunal pengguna biar padan muka si penipu tu semua huhu

    ReplyDelete
  125. tersangatlah mahal!nasib baik tak tertipu ngan NYSS nih

    ReplyDelete
  126. blognya bagus gan,,cuma kurang dikit masalah desainny..tpi ga papalah it's OK OK wae..
    kunjung balik gan,, http://tulisan-anak-it.blogspot.com/ :-)

    ReplyDelete
  127. post yg menarik gan...
    di tunggu Blogwalkin + Komennya ya di blog saya
    http://blogue1st.blogspot.com

    ReplyDelete
  128. Hahaha... I pernah jugak kena dengan NY Skin Solutions. Mahal nak mampus! Diorang nak duit kita jer...

    ReplyDelete
  129. itulah marketing tipu" bukan markketing yang mementingkan kualiti..
    Jadi kita orang tertipu dengannya..
    Sebelum memilih alangkah baiknya pertimbangkan kualiti dan respon orang dr produknya
    Makasih sobat sudah meng-share, patut diwaspadai ni
    Salam dari Indonesia :D

    ReplyDelete
  130. bagusnya you share benda ni.

    ai baca yang your friend tu, dengan ai sekali rasa macam nak g sound tempat tu.
    haish.
    pengajaran.

    ReplyDelete
  131. Cam haram nokkss skin solution tu. Aku pernah pegi satu tempat untuk perawatan muka lah, tapi nama tak segah skin solution nie. mula-mula kata 25 je. habis dia picit satu muka aku lepas tu buat rawatan amenda tah sampai 1 jam setengah. bayangkan dalam poket betul-betul ada 25. tetiba lepas habis rawatan tu dia kata charge semua dekat 100 lbih! mmg nak makan duit orang senyap2. aku buat muka lepas aku blah je dari pusat kecantikan tu. tak kasi pun kad aku untuk diorang swap. klau kita trutkan aje, nnti diorang ni boleh tindas kita tahu tak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. moral of the story jangan mudah terpedaya nonokkss semua hahaha

      Delete
  132. selalu orang saloon (bukan NY) datang bagi pamplet and cakap treatment free. tapi bila tanya kene bayar ke,cakap ada. so mmg menipu je. tp alhamdullilah tak pernah terpikir nak buat treatment muka and badan dekat tempat2 yg gah macam tu. lagi2 kalau dia kata ada sesi percuma. WTF!!!

    ReplyDelete
  133. hmmm seronok bc..mcm2 ek..dlu ad gak mmber umh tp yg tu slim world kot..dye g yg free..mmg kaw2 dia paksa suh beli produk diaorg..btw dtg melawat n join blog ni..n tmbh duit tabung :)

    ReplyDelete
  134. uish...,menjadi2. kalau takda tindakan dibuat nanti akan berleluasa la jawabnya kegiatan macam ni..pada mangsa2 semua, mohon pergi buat report kat tribunal pengguna, biar org lain tak jdi mangsa di kemudian hari

    ReplyDelete
  135. Cilakak punye New York Skin Solution! Dah ramai tertipu dgn NYSS ni tapi yg peliknye
    sampai sekarang x de sebarang tindakan yg dikenakan kat syarikat ni huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tmpt tu da kena sue da ng kwan abg i . tp mcm tade masok mana2 paper je . lpas i da buat dgn NYSS tu bru i tahu cerita . menyesal giler !

      Delete
  136. Semoga kes2 syarikat penipu mcm NYSS dan yg sewaktu dgnnya ni dapat dibawa ke mahkamah

    ReplyDelete
  137. Kes macam ni bagus diadukan pada laman web : http://eaduan.kpdnkk.gov.my

    ReplyDelete
  138. nice post, pengalaman ya kayaknya sama produk begituan, emang banyak sih produk yang tidak memikirkan efek samping penggunaan obatnya.

    ckckck. saran saya pake obat alami aja, lebih manjur.

    saya udah coba dan hasilnya memuaskan. :)

    ReplyDelete
  139. NYSS ni memang penipu besar! Member effa pun ade yg dah terkena.. sampai 1K terbang huhu..

    ReplyDelete
  140. NYSS ni memang dah lama tipu org, in fact pernah masuk paper & pernah kene saman lagi.. yg peliknya still ramai lagi yg tertipu, x faham aku.. so kepada sesiapa yang nak pergi batalkan jelah niat korang tu kalau x nak perabih duit. Boleh baca kat link >> INI << tentang kes saman NYSS dalam UTUSAN.

    ReplyDelete
  141. Supposed i read and search about nyss frst bfore i go there. At frst i thought it was really free trial, so i decided to go and grab it coz 6 months after i register online they always calling me to come so there i come.but after they make the treatment they automatic ask you what package you want to get so i ask for my face how many sessions can make? She said 20 sessions and then i asked how much she said 7k+. Omg! So i asked the second that she said as an "option". If i tke only 10 sessions so half price of 7k is 3k. Then i asked again if in that "10" sessions my pigmentation will remove? She said we will see.... 10 sessions alrdy they still dont know?they still cannot assure you if face will be ok or not in many treatment they will make.. But still i buy their product worth 580rm for that i really feel regret coz
    When i search and read about pgmentation and about the case of my face it's not so rare opposite to what nyss told me. Lesson for me i should read frst bfore i go on it. But stil lucky though coz i didn't bite the 7k!!!! :)

    ReplyDelete
  142. sy pn kne bnde y sma lps treatment dy suh btr 580...tp ckp klu bwt treatment skli xde kesan n offer sy 1000 untk 3x treatment ble sy ckp xmmpu dy kurngkn 700 utk 3x treatment...tp ble bca comment smua sy rse sgt2 ttipu? ap ptt sy bwt n arini sy ad lg sesi untk kali kedua???

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau belum start treatment boleh lagi tuntut rasanya tapi bila adik dah bayar n dah start buat treatment even sekali, kene habiskanlah jugak balance lagi 2 treatment tu sebab dah byr RM700 kan? trylah minta juga tapi sy yakin 100% memang diorang x kan byr blk your money, buat habis air liur je nanti bertekak ngan diorang.. so pasrah je lah dik..

      Delete
    2. sy p sekali je , time free trial (kononnya).. Lepas tu, dia bebel2 persuade bagai, sy agreed to pay rm100 for advance. sebenarnya sbb nak lari dr kena bayar ribu riban tu je. after that day, sy tak pernah pick up call diorng lagi. n tak p pun sana lagi... but then, semalam cek akaun, die deduct rm255. and i was, seriously????? dia orang boleh deduct sesuka hati macam tu ke? yes, sy ade swap my bank card masa bayar rm100 tu. ohhh. i feel like nak terajang je. n serve my right tooo. gatal sgt nk p..T T

      Delete
  143. Moga ada pihak berwajib yg dpt ambil tindakan tegas terhadap syarikat New York Skin Solutions penipu ni..

    ReplyDelete
  144. acctly i pun kne benda yg sme.. yg plng truk.. i dah byr almost RM 2000 now balance RM790...n i pergi utk 3 treatment je...asl pegi bt treatment msti ad produk br NY ni nak bg try.. sume ckp.. utk bagi muka cpt elok...i pegi pn sbb my mom yg x sggup tgk i kuar dt hbs bli produk utk muka.. couse i ad prob dgn pimples.. mne ad mom yg nak tgk ank die x cntik..time tu plak i study lg.. rs teggu la jgk mke mslh cm ni..huhu..dari starter pack yg i dpt.. mmg x ckp utk 1 month.. sbb ckit glew..i pn bli yg btol bsar..till hbs i pkai..x ad kesan ap pn..mne tiap kali pgi nak kne byr..then... i stop x pgi couse mse tu pn i nak final sem.. byk lg nk pkir..hbs study i dpt kje as pharmacy.. so.. mse tu..i mle la meneroka semua jenama produk n bhan yg ada... u all nak tahu.. bhn yg ad dlm NY tu.. sm je cm pncci mke biasa utk kulit normal /berminyak or bejerawat.. n yg plng i megucap panjang is.. one of the bahan dlm NY tu kalo ikutkn sm dgn bhn yg NON HALAL.. hamikkkkk ko.. ase nak pgsn i mse tu.. balik umh dah pkir mcm2..ye la kita org melayu.. agama islam...mse tu... mula meraban i cari ustaz tnye ap nk bt.. sbb i da try pkai product tu..almost 1 month...huh..N lpas dr tu.. NY ni slalu la cll i ..srh continue treatment LG 7 kli. n ckp balance lg 790... i just mntk leave msg je.. mls nak lyn.. n rs tetipu glew...dah la dt hbs cm uh.. bnda plak NON HALAL.. lps dr tu.. i nak pakai ap pn.. i amik masa yg lme utk bc semua bhn dlm produk tu... mmg x sia2 blaja dlm ilmu pharmacy.. event i dah terkena.. so.. mcm ustaz yg solve my prob tu kata... dah tahu bnda cm ni..kna jg dlm sgala hal.. so i mmg akan jd seorang yg serius bab mengkaji bahan dlm ap pn produk termasuk supplement...HIDUP NI BKN NAK CANTIK KAT DUNIA JE.. AKHIRAT PUN NAK FIKIR..so i dah kongsi cerita.. mohon u all fikir sblm bt ap pun..n THE best story.. alhamdulillah.. i get my beuty original face dah..dgn menggunakan produk malaysia... B4 that.. tambah ckit..SUPPLEMENT N PRODUK beri tndk blas ikut DNA bdn kita + hormon..lg baik jmpe pakar seblm mkn ppe ubt or supplement...nnt klo ad tambahan cerita.. i will share with u all... take care...

    ReplyDelete
  145. alahai klu terbaca awal2 kan bagus tak lah i pun terkena....dah no choice terpaksa bayar rm100...actuallydia siap suruh i swap my visa atau mastercards....bila i ckp sorry nk kena tanya hubby dulu...dia kata hal ni pun nk tanya suami.....so dia suruh kasi deposit rm100...dan balik tanya suami tp sebelum tuh saya tanya andai suami tak kasi yg rm100 tumcm mana boleh tukar dengar produk? dia kata boleh..mahu tengok jer lepas ni andai ...dia tak kasi produk saya buat report je pada hal ehwal pengguna...dan share tentang cerita ni sama je dengan kes hari ni..masa buat treatment tuh mmg mcm selesa...entah apa..balik je kulit dah mcm allergy masa pergi jerawat halus tak timbul..bila balik ..jerawat mcm membesar....kulit i ni sensitif sikit....semoga apa yang berlaku ni dapat jadikan pengajaran buat semua.

    ReplyDelete
  146. Tolong saya..!! Saya baru jek pergi ke new york skin dan saya telah dipaksa tuk menerus kn sesi nya sampi. Saya baru byr 150 dan perlu byr lgi sebanyak 850 untuk 10 sesi. Saya sudah sign borang apa entah sy pun tak baca boleh tak sy nk berhenti dan ke saya nak duit saya kembali. Saya belum mulakan sesi rawatan lgi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh, kalau x de tulis dalam surat perjanjian yg dah di sign tu, klu nak tau time pergi untuk setelkan the balance payment boleh tanya diaorng dan minta balik surat tu utk dilihat.. tapi kene get readylah utk di psycho secara beramai-ramai oleh semua staff yg ada kat dalam tu..

      Delete
  147. Salam.. Dlm pukul 5 tdi NYSS ada kol sy..dye tnya nma sy.. Sy jwb ye sy...pastu dye ckpla dr NYSS..bla..bla..bla.perkataan prcuma tu buat sy trtarik.. Dye suru sy dtg 20hb ni..promotion sempena aidilfitri. Sy gembira sbb da trpilih.. Tp sedikit rsa ragu..nden sy search NYSS dlm google... Trnmpk blog ni.. Erm..rsa gembira da xde..tp sy brsyukur n brterima kasih pd yg mnyebarkn prkara ni.. Sekurangnya org xtrtipu lgi. NYss tu ckp dye akn kol sy sehari sblum sesi tuk ingtkn sy..mnala thu sy trlupa. Erm..rsa mcm ada something...tq sngtx info ni.. 20hb ni xjdila sy pegi NYSs

    ReplyDelete
  148. hye.. nak tnye.. skrg u pakai ape ye? nmpak mcm dh baek dh.. nak try jga kot2 berkesan.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq so much 4 the reply.. xtually dh bosan try produk bagai but did't turn out to be as expected.. will give this a try later.. hopefully can solve mine too :)

      Delete
    2. yes, u should definitely give it a try. The most important item is the refining cream (a must!) and caroline 2 in 1 purifying cleanser. Kalau nak lg bagus beli skali toner skin astringent tu. Right now im just using this 3 items n it works great. Kalau boleh guna refining cream tu 24/7 coz lg slalu guna lagi bagus. Kalau nak beli or nak tau lebih details boleh tekan link yg sy bagi kt atas tu, so far kt malaysia ni mamat chinese tu je yg jual product ni kalau ade yg lain pun ambil dari dia. Actually sy memang nk buat satu entry pasal semua produk yg saya pernah guna n produk ape is the best utk muka ade jerawat severe acne, ubat ape yg patut consume n jenis krim apa yg patut dibeli kat klinik kulit but im always busy kalau free pun rasa malas je nk menulis haha. Saya beli Caroline Paris ni pun lepas buat byk research n try n error byk produk..

      Delete
    3. Dlu sy pkai stu produk ni bgus.ndz.flawless sgt.tp skjap ja.cma setahun mcm tu.lpas tu jerawat mkin subur.then try mcm2. Habis mkin teruk.teruk sgt2 . traditional da cuba.ta jalan.pkar kulit pon ta jalan . antibiotics pon sma Bencinyaa. Skrg ni mcm ni je laa.guna tomato aloevera scara semulajdi.pon ta jalan.pliss laa share korg pkai apaa boleh jd flawless aaaaa

      Delete
  149. nice blog..singgah la blog sy kalau nak tao cara merawat kulit dari masalah jerawat n jeragat :)

    http://annabellebeauty92.blogspot.com/2014/09/kebaikan-ah-beauty-skincare-gojes-semua.html

    ReplyDelete
  150. tq for the info....saya baru kena pegi free facial trial pada hari Isnin nanti, nasib baik saya terbaca cite di blog ni...lepas ni saya takkan angkat call dari NYSS lagi..Tq guys... kalau ada apa-apa cream yang sesuai untuk kulit yg sensitive, masalah jeragat dan jerawat...tlg kenalkan,,,,nak try cuba...

    ReplyDelete
  151. pernah pergi jugak.. tpi, mmg bebtol free and tak makan pujuk.. at last, keluar dri outlet dgn pack trial and senyum bngga sbb x mkn pujuk... hati mau kental.. haha

    ReplyDelete
  152. Tqvm.. Share yg bgs sgt dr tuan pnya blog smpai la yg mengomen bg info.. Nsb baik bt research dlu psal nyss sblm rekemen kt mmbe yg ada msalah muka berjerawat ni.. Now sah2 I reject trus.. Spe2 kt sni pnh try or dgr psal testimoni Clara international beauty? Skg tgh research psal clara ni plak.. Spe2 yg ada info tlg share ye:)

    ReplyDelete
  153. Asalamualaikum sahabat sekelian, now sy berada d kL mencari pusat rawatan kulit or klinik pakar kulit yg betul2 pakar. Sy ni dr pulau dan sy ni bukan ada jerawat pun cuma nk buang parut hitam d p,p sy ada sape2 boleh tolong??

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu byk duit pi je Klinik Dr. Ko kat Klang sana situ HQ die, situ memang bagus, boleh google utk baca review2 org yg dah pernah pergi sana tp tulah, agak mahal sket : http://koskinlaser.com/

      Delete
  154. Thanks by de way sy dh jumpe klinik skin care Nathan bangsar,kawan-kawan boleh chek d google search

    ReplyDelete
  155. Nasib la cite dekat macik before pegi esok. 😭😭 then she asked me to google the penipuan yg dah berlaku. Thank you sshoo machhhh!!

    ReplyDelete
  156. Saya lah pernh kalah dgn pjuk rayu.mereka..mmg cara diaorg paksa. Mse tu student lg..smpai kuar la duit asb yg ku kumpul. Bape.ribu nth..lupe...rse 1700. Lama dah kes ni. Tp mse tu..leps.da buat rwtn sume..x la nafi kulit ku menawan. Huhuhu. Tp nk buat lg..ku pk balik beribu2 nk.smbung. aihhh..x sngup walaupun tbyg2 muke.mse lawo.sket dlu.

    ReplyDelete
  157. asslam,ha ni saya bru balik dr nyss,alkisah pg sbb aritu ade promosi kat TV3 JOM SINGGAH,RM28 HENGGET JE UOLSS,1 treatment + kit.ok mmg mse dtg kita byor hrga promosi,tp lepas selesai sesi,,hame kau,,sesi korek duit plak,dia ckpla kuit jeragat,kering,bla,,bla,,,sama je mula2 dia bukak harga 20 sesi dgnhrga 5k+.mak aih,lpas tu aku ckpla mhaaaaall,dia bg les lg,ujung2 aku kata xpelah miss,i bukan model nak cntik2,i suri umah je,,mser tu dia da goda suh bli pakej 6brg,thn 3bln dgn hrga rm500,pun aku kata mahal jgk,,,dia cam terkejut bila aku kata rm500 tu mhl,,,cis,tp bila aku kata xpelah,saya dtg nak facial je,secara tiba2 dia ckp mis boleh pilih plak salah satu dr 6produk tu,ltk deposit,rm50 utk lock harga gitu,pdhal sblum tu dia ckp xjual asing2,kene bli set,bila aku kata x nàk jgk terus dia bg option lain semata nk korek duit plagan,,dgñ tanpa leceh aku pn byo la rm50 utk loloskan dri dr situ,pnt dgr dia kutuk muka aku,cet..so far produk dia cm ok kat muka tp bila husben kata mahal la yunk,,,,insap kejap,sblum tu my mom n ayah da pnh kene kencing,kata free upanya bayo,puit,,ari2 kol hujung mak tuko no hp,,,sabor je le

    ReplyDelete
  158. Pergh .. sbaik x pegi .humm sebaik2..skunk tayah nak pegi sgt newyork solution bagai ..mlysia sndri ade kluarkan produk for kulit.. murah lg .. maju2 :)

    ReplyDelete
  159. When it comes to skin care one shouldn't compromise on the quality and price of the products, going in for any cheap therapy could actually have a serious damage to the skin. So would always looking for professional skin therapist. Facial treatment in New York

    ReplyDelete
  160. Modus operandi new york,london & yun nam semua sama..mereka dah d latih melingkupkn duit org..cissss.

    ReplyDelete
  161. ermmm btul tu,,duit sy melayang 12k,muka xdela truk sgt time tu,,tp perempuan kan,,,lps bt 10kali treatment hngus sgt kulit,burn sgt coz dia laser,,yg xtahannya last dia bgtau 12k x sekali pakej untuk hilangkn parut,,,, dia mtak lg 6k ,,mmg rasa teraniaya sgt,sy ada lg 11sesi tp dah pergi dah,skin pon dh xd msalh jerwat,,,alhamdulillah

    ReplyDelete
  162. SPA ni datin2 ja yg mampu, alahai..kite ni yg xdak duit pakai jela petua2 traditional..
    xyah kua duit ribu riban, don 't forget solat n doa

    ReplyDelete